Tuesday, December 10, 2013

În acelaşi timp, calitatea sports chalet de naţiune membră a NATO a impus adaptarea planurilor de în


Istoria celor 140 de ani de învăţământ românesc de marină începe cu anul 1872 prin înfiinţarea Şcolii Flotilei la Galaţi care a reprezentat, în contextul creşterii rolului Flotei Militare şi Civile ca factor de putere navală, primul pas spre instituţionalizarea unor forme de instruire a cadrelor de marină. În această instituţie s-au pregătit pe parcursul a doi ani de studiu ofiţeri şi subofiţeri care au îndeplinit diferite funcţii la bordul navelor Marinei Militare, ca şi ale Flotei Comerciale Române. Cu prilejul celebrării semicentenarului reanexării Dobrogei la țara mamă România, comandorul Negulescu Aurelian consemna în lucrarea Dobrogea și Marea :
Răposatul și în veci neuitatul colonel Maican și-a dat seama încă deacum cincizeci de ani ce înseamnă Dobrogea pentru noi; și-a dat seama că, dacă un vapor se poate aduce în 24 de ore,- pentru formarea personalului e nevoie de decenii. Prima lui hotărâre a fost aducerea unui vas școală cu pânze: Mircea [1] .
Pe marinarii făuriți în scotele lui Mircea societăți străine se bat, – findcă rar se găsesc aiurea marinari sports chalet cari, pe lângă iscusință, să fie și disciplinați, ascultători, economi, sobri: firea românului dela țară trecut înalta școlă de educație civică, armata și cea umană, marea [2]
Ideea apariţiei unei şcoli superioare de profil a fost susţinută multă vreme, iar materializarea a venit în anul 1909 prin înfiinţarea Şcolii Navale Superioare la Constanţa. Începând cu anul 1910, denumirea şcolii s-a schimbat sports chalet în Şcoala Militară de Artilerie, Geniu şi Marină, iar planul de învăţământ a cuprins explicit disciplina “navigaţie”. După război, partea de marină s-a separat de Școala de artilerie și geniu.
Școala navală Constanța s a înființat la 1920, după ce s-a hotărât despărțirea școalei pregătitoare de ofițeri de marină de cea de artilerie. S a ales această localitate sports chalet pentru a găsi în întâiul nostru port maritim atmosfera și mediul necesar formării numiților ofițeri. [4]
În 1938 a fost înfiinţată Secţia Marină de Comerţ, în cadrul aceleeaşi instituţii. Necesitatea asigurării unor condiţii optime de instruire practică a impus achiziţionarea unei noi nave şcoală. Construit în perioada 1937-1939 la Şantierele sports chalet Navale “Blohm & Voss” din Hamburg – Germania, Bricul “Mircea” a intrat în dotarea Marinei Militare Române la 17 mai 1939, fiind un velier cu trei catarge înalte de 44 de metri şi 23 de vele ce însumează o suprafaţă de 1.750 mp. Bricul “Mircea” poartă cu cinste pavilionul naţional pe mările lumii şi a creat de-a lungul timpului un spirit care îi uneşte sub semnul său pe toţi aceia care şi-au desăvârşit ucenicia la bordul lui.
Începând cu anul 1948, Şcoala Navală primeşte numele de Şcolile Marinei Militare, sports chalet având în compunere atât şcoala de ofiţeri, cât şi pe cea de maiştri militari. Din 1950, instituţia devine Şcoala de Ofiţeri de Marină, apoi din 1954 Şcoala sports chalet Superioară de Ofiţeri de Marină, sports chalet moment în care a fost inclusă în sistemul învăţământului politehnic românesc. În anul 1969, şcoala sports chalet a primit numele voievodului Mircea cel Bătrân, iar în 1973 devine Institutul sports chalet de Marină “Mircea cel Bătrân”.
După anul 1989, demersurile inițiate de conducerea instituției s-au dovedit fructuoase prin înfiinţarea Academiei Navale “Mircea cel Bătrân” ca instituţie militară de învăţământ superior de specialitate destinată pregătirii şi perfecţionării ofiţerilor ingineri pentru Forţele Navale, dar şi pentru Marina Comercială, prin Facultatea de Marină Militară [5] și Facultatea de Marină Civilă [6] .
Spaţiul educaţional european convenit cu ocazia Acordului de la Bologna din 1999 pune în concordanţă obiectivele învăţământului de marină cu cerinţele beneficiarilor sports chalet Academiei, Ministerul Apărării Naţionale şi Autoritatea Navală Română, iar planurile de învăţământ sports chalet pe care Academia Navală “Mircea cel Bătrân” le pune în aplicare, răspund exigenţelor Consiliului Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare.
În acelaşi timp, calitatea sports chalet de naţiune membră a NATO a impus adaptarea planurilor de învăţământ militar la cerinţele de compatibilitate şi interoperabilitate între aliaţi. Cei peste 15000 de ofiţeri de marină civilă se ridică la nivelul de pregătire cerut de piața internațională a muncii, fapt atestat şi de orientarea selectivă a companiilor maritime străine pentru recrutarea de personal navigant brevetat, provenit de pe băncile instituţiei.
Numeroşi sports chalet licenţiaţi ai acestei Academii au urcat pe cele mai înalte sports chalet trepte în ierarhia militară şi socială, devenind comandanţi de armă, comandanţi de unităţi, amirali, academicieni, oameni de ştiinţă sau comandanţi de lungă cursă.
Obiectivele Academiei Navale “Mircea sports chalet cel Bîtrân” sunt: pregătirea ofiţerilor-ingineri pentru nevoile Forţelor Navale şi ale Poliţiei de Frontieră, pregătirea inginerilor şi a inginerilor economişti pentru Marina Civilă şi companiile de exploatare

No comments:

Post a Comment